ingbrittkiss

tisdag, juli 05, 2005

Ekorrhjul 22 hos Aftonbladet

Fann en nyhet i Aftonbladet som uppenbarligen var falsk (vilken kan kvitta nu) och skickade ett e-mail med tillhörande vederläggelse till tf redaktionschef Sigge Ennart.

Till svar fick jag detta:

From: "Sigfrid Ennart"
Date: Mon, 04 Jul 2005 22:12:00 +0200
Message-ID:
X-Autogenerated: Reply
Subject: Re: Bluffnyhet


Hej,

Tack för ditt brev. Jag har semester och är tillbaka 7 augusti. Fram
till 18 juli kommer jag att hantera utgivarärenden dagligen. Därefter
hänvisar jag till chefredaktör Kalle Jungkvist. Om det gäller brådskande
frågor om sajten hänvisar jag till tjänstgörande redaktör som står längst
ned på startsidan eller till aftonbladets växel 725 20 00. de kan hjälpa
dig attt få tag på rätt person.

Sigge Ennart
redaktionschef
Aftonbladet Nya Medier


---------------------------------------

Jag tog Sigge på orden och skickade samma rättelse till Kalle Jungkvist
som jag ju hänvisades till.
Följande svar kom:

From: "Kalle Jungkvist"
Date: Mon, 04 Jul 2005 22:42:46 +0200
Message-ID:
X-Autogenerated: Reply
Subject: Re: Bluffnyhet


Hej och tack för ditt mejl
Jag är på semester och kan tyvärr inte läsa ditt meddelande.
Om du vill diskutera något på sajten kan du vända dig till tjänstgörande
redaktör som du hittar längst ner på startsidan på aftonbladet.se.
Gäller det ett utgivarärende är Sigge Ennart ansvarig utgivare under
min semester. Jag själv finns tillgänglig på mobiltelefon - numret går
att få från Aftonbladets växel.

Vänliga hälsningar
Kalle Jungkvist
Chefredaktör
Aftonbladet Nya Medier


-----------------------------------------------------

"Semester" verkar vara bra att ha i bakfickan när det passar...
Frågan är bara, har Sigge semester eller inte? Läs igen.
Mystiken tätnar.